Hoe zit het met je VliegTicket van de KLM – Ten tijde van Corona
KLM Corona Update
Laatst bijgewerkt: zaterdag 9 mei 2020
Het coronavirus (COVID-19) houdt de hele wereld in zijn greep. We ondervinden nu allemaal de gevolgen en weten niet hoe lang deze situatie duurt. Ook jij hebt vast vragen. Op deze pagina hebben we alle informatie voor je verzameld.
Sinds het uitbreken van het corona virus hebben we de situatie nauwlettend gevolgd en doen we er alles aan om u te helpen met uw aanstaande reisplannen.
We raden u sterk aan om gebruik te maken van de online opties om uw vlucht te wijzigen of een reisvoucher aan te vragen. Dit kunt u doen tot 30 september 2020, ook als uw oorspronkelijke reisdatum al is verstreken. Zo bent u ervan verzekerd dat u op een later moment kunt reizen. Lees de onderstaande omboek mogelijkheden voor gedetailleerde informatie en voorwaarden.
Natuurlijk doen we wat we kunnen om u zo snel mogelijk te helpen, maar de wachttijden bij het KLM Customer Contact Center zijn lang. Ga alsjeblieft niet naar je vertrekluchthaven als niet bevestigd is dat je vlucht vertrekt, omdat onze agenten op de luchthaven je vragen op dit moment niet kunnen beantwoorden.
Overal ter wereld en vaak in hoog tempo nemen de lokale autoriteiten verschillende preventiemaatregelen. Het type en de impact van deze maatregelen variëren. Helaas betekent dit ook dat we onze vluchtactiviteit moeten verminderen. Daarom hebben we de omboekings mogelijkheden uitgebreid tot alle vluchten met een gepland vertrek tot 31 mei 2020.
Wijzig of annuleer uw vlucht in Mijn reis
Vraag restitutie aan in de vorm van een reischeque. We raden je ten zeerste aan gebruik te maken van de selfservice mogelijkheden, vanwege de lange wachttijden bij het KLM Customer Contact Center. U kunt uw verzoek tot en met 30 september 2020 indienen, ook als uw oorspronkelijke reisdatum al is verstreken. Zo weet u zeker dat u later kunt reizen.
Houd er rekening mee dat dit beleid het bestaande beleid voor China en Zuid-Korea niet vervangt. Voor KLM Package Deals geldt een ander beleid.
Een vlucht geboekt met een gepland vertrek vóór 31 mei 2020? Als u uw vlucht wilt annuleren of als deze door de luchtvaartmaatschappij is geannuleerd, bekijk dan hieronder de omboekings- en voucheropties die we u kunnen bieden.
1. Boek uw vlucht opnieuw
Wijzig uw reisdata. U kunt uw reisdata wijzigen zonder dat u de wijzigingskosten hoeft te betalen. Is je nieuwe reisdatum tot en met 30 november 2020? U kunt uw reisdatums wijzigen als dezelfde reisklasse als vermeld op uw oorspronkelijke ticket beschikbaar is. Als uw nieuwe reisdatum vanaf 1 december 2020 is, kunt u uw reisdatums wijzigen als hetzelfde tarieftype als vermeld op uw oorspronkelijke ticket beschikbaar is. Als u overstapt op een hoger tarieftype, moet u mogelijk het tariefverschil betalen.
Wijzig uw bestemming: U kunt de volledige waarde van uw originele tickets gebruiken voor nieuwe tickets op KLM, Air France, Delta Air Lines of Virgin Atlantic. U hoeft de wijzigingskosten niet te betalen.
Hoe om te boeken: Log in op My Trip en wijzig zelf uw reisdata of bestemming als:
je hebt een KLM, Air France of Delta Air Lines ticket,
je reis is nog niet begonnen,
u reist niet met een baby (0-1 jaar),
u heeft geen speciale service aangevraagd (bijv. een speciale maaltijd besteld, reist als alleen reizende minderjarige, heeft verzocht om vervoer van een rolstoel of huisdier).
2. Vraag een reischeque aan: Als je ervoor kiest om je reis uit te stellen, krijg je een restitutie in de vorm van een reischeque. U kunt deze voucher gebruiken als betaalmethode om op een later tijdstip een nieuw ticket te kopen.
Uw reischeque is geldig voor gebruik binnen 1 jaar na de uitgiftedatum en kan worden gebruikt op vluchten van KLM, Air France, Delta en Virgin Atlantic. U kunt uw voucher gebruiken om een vlucht te boeken die plaatsvindt na de vervaldatum van de voucher. Als uw vlucht door de luchtvaartmaatschappij is geannuleerd, wordt uw reischeque terugbetaald na 1 jaar vanaf de uitgiftedatum. Als u een voucher heeft aangevraagd terwijl uw vlucht niet door de luchtvaartmaatschappij is geannuleerd, wordt de reischeque niet gerestitueerd.
Neem voor hulp contact op met het KLM Customer Contact Center. Houd er rekening mee dat we er alles aan doen om u zo snel mogelijk te helpen, maar wachttijden zijn langer dan normaal. Heeft u uw ticket geboekt via een reisbureau? Neem rechtstreeks contact met hen op om uw vlucht opnieuw te boeken.
Bron: KLM.com (voor de laatste/beste informatie kijkt u op de website van KLM.com zelf)
Bekijk hier alle berichten met KLM