Gezamelijke claim indienen

Gezamelijke claim indienen

Ik vloog niet alleen, maar samen met anderen. Kan ik tegelijkertijd ook voor hen een claim indienen?
Als u een claim indient kunt u meerdere passagiers toevoegen aan de passagierslijst. Deze passagiers moeten dan wel allemaal op dezelfde boeking staan; was dit niet het geval dan zult u aparte claims moeten indienen. De correspondentie met de luchtvaartmaatschappij zal dan namelijk ook apart moeten verlopen.

Mijn jonge kinderen reisden ook mee. Moet ik hun ook op de passagierslijst zetten?
Kinderen onder 2 jaar hebben geen recht op compensatie, omdat zij meestal onder een gereduceerd tarief reizen, of tijdens de vlucht op schoot bij de ouders zitten. Als uw kinderen ten tijde van de vlucht jonger dan 2 jaar waren (op de dag van de vlucht moet het kind dan minstens 2 jaar oud zijn geweest) kunnen zij dan ook niet op de passagierslijst meegenomen worden.

Ik heb niet alle reisdocumenten meer, kan ik toch een claim indienen?
Het is het beste om alle reisdocumenten (zoals tickets, boekingsbevestigingen, boarding passes en e-mails van de luchtvaartmaatschappij) te bewaren, omdat daar altijd naar gevraagd kan worden. Als deze niet meer beschikbaar zijn kunnen we soms ook een claim indienen met behulp van een bewijs van betaling van de originele reis of tickets. Vaak kunnen kopies van deze documenten ook opgevraagd worden bij de reisorganisatie of bij de luchtvaartmaatschappij zelf.

Bron: Vlucht-Vertraagd.nl

Deel dit bericht:
FacebookTwitterEmailWhatsAppLinkedInPinterestPrintFriendly

Plaats een reactie

Mobiele versie afsluiten