Achteraf een claim indienen bij vlucht vertraging

Achteraf een claim indienen bij vlucht vertraging

Tot hoeveel tijd na mijn vlucht kan ik een claim bij jullie indienen?
Onder de Europese wetgeving kunnen claims in principe tot 2 jaar na de vluchtdatum ingediend worden. In bepaalde landen zoals België, Duitsland, Portugal en het Verenigd Koninkrijk kan deze termijn korter of langer zijn. De wettelijke vervaltermijn wordt echter door verschillende criteria bepaald, waaronder de vluchtroute en de plaats of plaatsen waar de luchtvaartmaatschappij gevestigd is. De vluchtcalculator op onze homepage houdt rekening met deze verschillende criteria.

Hoe lang duurt het om een claim in te dienen?
Op het moment dat u bij ons een claim indient ontvangt u binnen 3 werkdagen bericht van ons of uw claim door de extra validatie van het team is gekomen. (Let op: Indien u ervoor heeft gekozen om gebruik te maken van de wettelijke 14 dagen bedenktijd zullen wij wachten met de validatie tot deze periode van 14 dagen voorbij is.) Hierna kan het proces starten. We zullen u via uw inlogaccount en uw tijdlijn op de hoogte houden van alle stappen die we ondernemen. De lengte van het proces kan variëren afhankelijk van het aantal stappen dat we moeten ondernemen.

Zullen jullie ook een rechtszaak voor mij starten?
In bepaalde gevallen is het nodig een minnelijk traject of een rechtszaak te starten. Ook de kosten hiervoor nemen wij voor onze rekening, wat betekent dat u in het geval dat dit niet positief uitpakt geen hoge juridische kosten hoeft te betalen. Lukt het wel een vergoeding te claimen, dan zijn ook deze stappen inbegrepen in de 25% voor het No cure, no pay Account.

Let op: In het geval dat u uw claim in het verleden (vóór 1 maart 2015) heeft ingediend op basis van het ‘Pro-‘ of ‘Premium-Account’ zullen we voor het starten van een minnelijk en gerechtelijk traject (mogelijk inclusief de sommatie) een aparte overeenkomst afsluiten.

Bron: Vlucht-Vertraagd.nl

Deel dit bericht:

Plaats een reactie