hoe lang duurt het voordat ik mijn compensatie ontvang?
De duur van het proces varieert per claim. Wij doen onze uiterste best om het proces binnen een paar maanden af te ronden. In sommige gevallen kan dit oplopen naar een half jaar tot meer dan een jaar, gezien het feit dat we afhankelijk zijn van de responstijd van landelijke inspecties en eventuele juridische vervolgstappen die genomen moeten worden.
Op welke rekening zal de compensatie gestort worden?
Dit is afhankelijk van de situatie. In de meeste gevallen zal de compensatie op onze bankrekening gestort worden door de luchtvaartmaatschappij. Wij zullen u dan om uw bankgegevens vragen om het bedrag op uw rekening te storten, na aftrek van de vooraf afgesproken kosten. Als de compensatie op de rekening van de klant gestort wordt zullen wij een factuur sturen voor het honorarium van 25%.
Ik heb op twee verschillende vluchten vertraging opgelopen (bijvoorbeeld zowel op de heen- als terugvlucht). Kan ik beide vluchten bij jullie indienen?
Dat kan, maar daar moeten wel aparte claims voor ingediend worden. De omstandigheden van deze vluchten zullen namelijk verschillen, en daarom moeten deze apart beoordeeld worden. Meerdere vluchten kunnen alleen op eenzelfde claim ingediend worden indien het direct aansluitende vluchten betreft (bijvoorbeeld: u heeft door een vertraging van uw eerste vlucht uw tweede vlucht gemist). Betreffen het vluchten op geheel andere routes op andere data dan dient u dus twee claims in. Met uw inloggegevens kunt u meerdere claims indienen die u vervolgens gemakkelijk kunt beheren.
Bron: Vlucht-Vertraagd.nl